Tuesday, April 17, 2012

[PANDUAN & TIPS] CARA MUDAH BELAJAR BAHASA ARAB DENGAN MUDAH & EFEKTIF

Anda mungkin mempunyai minat yang mendalam untuk mempelajari Bahasa Arab. Namun, niat anda mungkin terbantut disebabkan oleh masalah-masalah yang anda alami seperti:-
  • Tidak tahu dimana tempat yang mengadakan kelas belajar Bahasa Arab.
  • Jadual kelas pembelajaran yang mungkin tidak sesuai dengan masa anda serta selalu bertembung dengan aktiviti harian anda yang lain.
  • Yuran kelas yang agak mahal.
  • Suasana pembelajaran yang mungkin kurang selesa.
  • Tidak mempunyai buku rujukan yang tepat dan bersesuaian.
  • Sistem pembelajaran yang tidak berkesan dan tidak bersistematik.
  • Tidak menjumpai tenaga pengajar yang sanggup membimbing anda hingga berjaya.
  • dan masalah-masalah lain yang menyebabkan anda terpaksa melupakan sahaja niat anda untuk mempelajari Bahasa Arab.
     

    Kini, ada cara mudah untuk mempelajari Bahasa Arab.

    Bukan lagi satu penghalang bagi anda untuk mempelajari Bahasa Arab, tidak kira apa saja profesion anda. Ia boleh dipelajari di rumah, di pejabat, di sekolah, di serata tempat atau di mana-mana sahaja anda berada.
    Anda tidak perlu bersusah payah untuk pergi ke kedai-kedai buku, atau mengharungi jalanraya yang sesak untuk pergi ke kelas-kelas semata-mata untuk mendapatkan ilmu yang sungguh berharga yang anda cari-cari selama ini.
    Mudah sahaja sekiranya anda mempelajarinya melalui Ebook saya “PANDUAN MUDAH BELAJAR BAHASA ARAB”. 


    PANDUAN MUDAH BELAJAR BAHASA ARAB ( Siri 1 )
    Penulis: USTAZ ABD RAHMAN BIN JAMAAN
    Bil M/S: 120 ms
    Harga: RM60.00
    Sinopsis : Ebook ini menerangkan kepada anda panduan dan teknik-teknik berkesan untuk mempelajari Bahasa Arab. Setiap tajuk di dalam ebook ini, akan diterangkan dengan jelas dan teratur dengan gaya Bahasa Melayu yang ringkas dan mudah difahami. Setiap perkataan Arab akan diterjemah ke dalam Bahasa Melayu dan dinyatakan penggunaannya yang betul.
    Segala pelajaran yang diterangkan akan disusuli dengan latihan yang komprehensif dan menyeluruh untuk menguji kefahaman pelajar tentang sesuatu kaedah yang dipelajari.

    PANDUAN MUDAH BELAJAR BAHASA ARAB ( Siri 2 )
    Penulis: USTAZ ABD RAHMAN BIN JAMAAN
    Bil M/S: 120 ms
    Harga: RM60.00
    Sinopsis : Ebook ini menerangkan kepada anda panduan dan teknik-teknik berkesan untuk mempelajari Bahasa Arab sebagai lanjutan daripada Ebook Siri 1. Ia mengekalkan keadah penerangan yang jelas dan teratur dengan gaya Bahasa Melayu yang ringkas dan mudah difahami. Terdapat lebih banyak perkataan-perkataan Bahasa Arab yang digunakan dan diterjemah ke dalam Bahasa Melayu berserta penggunaannya yang lebih terperinci.
    Pelajaran-pelajaran dan kaedah-kaedah baru di dalam Ebook Siri 2 ini disusuli dengan latihan yang komprehensif dan menyeluruh untuk menguji kefahaman pelajar tentang sesuatu kaedah yang dipelajari.
     

    TEMPAH DI SINI SEKARANG UNTUK MULA MENGUASAI BAHASA ARAB

     
Share Share entry ini di Facebook

No comments :