Monday, February 6, 2012

Alat Bercium Jarak Jauh Dicipta - Kissenger



Di Singapura, seorang pencipta Hooman Samani telah berjaya mereka bentuk sejenis alat untuk mencipta Cium Virtual menggunakan dua bibir tiruan yang bergerak! Alat ini dinamakan sebagai ‘Kissenger’, iaitu gabungan perkataan Kiss dan Messenger.
Cara penggunaan alat ini mudah saja. Pengguna akan mencium sejenis alat peranti pemancar yang bersaiz seperti bola lisut. Peranti itu umpama bibir yang sangat sensitif pada sentuhan.
Untuk membolehkan alat Kissinger ini berfungsi, dua peranti alat berkenaan diperlukan bagi membolehkan proses ciuman jarak jauh itu berlaku. Untuk itu, dua individu atau sepasang kekasih yang ingin bercium harus mencium alat tersebut pada masa yang sama atau secara serentak.


Walaubagaimanapun, alat ini hanyalah membantu untuk cium secara virtual tiada sentuhan antara mulut ke mulut, memanglah kerana hanya perlu mencium pigs robot. Sungguh menjijikkan, dah takde haiwan lain ke? Kami rasa anda patut ajukan soalan ini kepada Ustaz Azhar Idrus tentang penggunaan robot ni.Gambar di bawah ialah keratan rentas robot.


Zaman dah berubah, sekarang semua benda boleh buat jarak jauh. Kissing dah boleh buat jarak jauh dah. Lepas ni jangan pelik-pelik pulak sudah.

Share Share This To Everyone

No comments :